kontenery z Chin
Azja Azja,Produkty,Transport Kontenery z Chin, a sposób pakowania towarów wewnątrz

Kontenery z Chin, a sposób pakowania towarów wewnątrz

kontenery z Chin

Import towarów

Czy wiesz, że większość przedmiotów użytkowych, które wykorzystujesz na co dzień, wyprodukowano w Chinach bądź innych krajach południowo – wschodniej Azji? Zanim jednak usiądziesz na wygodnym fotelu fryzjerskim, sięgniesz po smartfon albo umyjesz podłogę mopem, produkty te należy przetransportować do Europy. Przeczytaj poniższy tekst i dowiedz się, jakimi drogami docierają kontenery z Chin do Polski, a także czym jest transport drobnicowy.

Jakimi drogami docierają kontenery z Chin do Polski?

Towar wyprodukowany w Chinach może dostać się do Polski na kilka sposobów. Najpopularniejszy to transport morski. Produkty układa się w kontenerach i transportuje na statkach – kontenerowcach. Największy kontenerowiec (obecnie Ever Alot) liczy 400 m długości i może pomieścić nawet 24 tysiące kontenerów. Istnieją bezpośrednie połączenia pomiędzy największymi portami w Chinach, a portem w Gdańsku. Przy tym przeciętny podróży to 40 dni. Należy do tego doliczyć czas takich czynności, jak rozładunek kontenerów ze statku na plac czy odprawy celne.
Możesz zdecydować się również na transport kolejowy z Chin. Czas realizacji to około 2-3 tygodnie. Pamiętaj, że trasa biegnie częściowo przez teren Rosji, co w obecnej sytuacji może wiązać się z ryzykiem.
Zdecydowanie najszybsza, ale i najbardziej kosztowna jest droga lotnicza. W tym przypadku istnieją jednak ograniczenia odnośnie ilości towaru oraz tak zwanej klasy bezpieczeństwa.

Ile towaru zmieści się w kontenerze?

Najpopularniejsze kontenery to kontener 20-stopowy o wymiarach dł. x szer. x wys.: 590 x 235 x 239 cm, o ładowności do 21 680 kg; oraz kontener 40 – stopowy podwyższany o wymiarach: 1200 x 235 x 270 cm i ładowności 28500 kg. Towar w kontenerze, w zależności od jego rodzaju, może być ułożony na paletach, w kartonach, workach. Na podłodze kontenera można ustawić do 11 europalet w przypadku kontenera 20-stopowego oraz do 25 w kontenerze 40 stopowym.
Jeśli odbiorca zdecyduje się ma import towaru w ilości mniejszej, niż pojemność kontenera, wówczas w grę wchodzi transport drobnicowy. Opakowania trafiają do kontenera zbiorczego, który po wyładunku w porcie docelowym zostaje rozformowany na magazynie czasowego składowania i odprawiany celnie. Następnie podejmuje się go i dostarcza do odbiorcy. W przypadku transportu drobnicowego jest dość istotne, by zadać o odpowiednie wypełniacze do paczek. Szczególnie jeśli zawartość jest krucha i delikatna.

Podobne posty